وبلاگ کالارنا

وبلاگ فروشگاه کالارنا

وبلاگ کالارنا

وبلاگ فروشگاه کالارنا

شهروندی کانادا از طریق ازدواج

دومین مجموعه از قوانین به نحوه برگزاری مراسم ازدواج مربوط می‌شود. اگر شما در کانادا ازدواج می‌کنید، ازدواج شما باید بر طبق قوانین استانی باشد که مراسم ازدواج در آنجا برگزار می‌شود.

هر دو طرف باید در مراسم ازدواج حضور داشته باشند. ازدواج از طریق تلفن یا اینترنت ممکن نیست. هر دو طرف ازدواج باید در حضور کسی بایستند که به طور قانونی اجازه اجرای مراسم ازدواج را دارد.

در استان انتاریو شما قبل از این که ازدواج کنید، باید گواهی ازدواج را از یک دفتر دولتی در شهرتان دریافت کنید. این گواهی که اخذ آن هزینه‌ی کمی دارد، برای 3 ماه معتبر است. در هر جایی از استان انتاریو که باشید، این گواهی باید توسط شخصی که مراسم ازدواج را انجام می‌دهد امضا شود.

برای این که یک ازدواج در انتاریو قانونی باشد، شخص مجری مراسم باید از طرف دولت تایید شده باشد یا گواهی انجام مراسم ازدواج را گرفته باشد. در استان انتاریو شما هم می‌توانید یک مراسم مذهبی ازدواج و هم یک مراسم مدنی (غیر مذهبی) داشته باشید.

در کانادا شما می‌توانید با هر کسی که به سن قانونی ازدواج رسیده باشد ازدواج کنید.

منبع: مهاجرت به کانادا ازدواج

شما اجازه ازدواج با اعضا خانواده خود (رابطه خونی یا از طریق فرزندخواندگی) را ندارید. ازدواج با والدین، پدربزرگ و مادربزرگ، بچه‌ها، نوه‌ها، خواهر یا برادر و برادرخوانده و خواهرخوانده خلاف قانون است.

اگر شما هم اکنون متاهل هستید، نمی‌توانید با شخص دیگری ازدواج کنید. در کانادا خلاف قانون است که بیشتر از یک همسر داشته باشید (در کانادا چند همسری خلاف قانون است).

اگر شما در گذشته ازدواج کرده‌اید باید ثابت کنید که دیگر متاهل نیستید (یا به خاطر طلاق یا به خاطر فوت همسر)، قبل از این که بخواهید با شخص دیگری ازدواج کنید. اگر شما بیرون از کانادا طلاق گرفته‌اید، باید مدرکی نشان دهید که طلاق شما در آن کشور قانونی بوده است.

هم شما و هم همسرتان باید بدانید که ازدواج کردن به چه معنی است. هر دوی شما باید به طور داوطلبانه و بدون اجبار برای ازدواج اقدام کنید؛ این قانون "رضایتمندی آگاهانه و روشن‌گرانه" نامیده می‌شود.

اگر شما مجبور به ازدواج شوید، آن ازدواج قانونی نخواهد بود. جشن گرفتن، کمک کردن و شرکت در مراسم ازدواجی که یکی از افراد مجبور به ازدواج شده بر خلاف قانون کیفری است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد