وبلاگ کالارنا

وبلاگ فروشگاه کالارنا

وبلاگ کالارنا

وبلاگ فروشگاه کالارنا

با مسجد آل هانا در لنکاوی آشنا شوید

مسجد آل هانا لنکاوی (Al Hana Mosque Langkawi)، یکی از زیباترین جاذبه‌های تاریخی کشور مالزی در لنکاوی می‌باشد. یکی از مساجدی که با معماری زیبا و چشم گیری که دارد از بهترین جاذبه‌های لنکاوی برای بازدید به شمار می‌رود. 

 

معماری مسجد آل هانا ترکیبی از سبک مالائی و ازبکستانی است  و نقوش و کنده کاری آن از مساجد ازبکستانی اقتباس شده. سالن اصلی و نمازخانه این مسجد بسیار بزرگ و جذاب است و آیاتی از قران بر دیوار های آن حک شده.

 در امتداد دیوار ها و ستون های  نماز خانه قفسه هایی تعبیه شده است که محل نگهداری نسخه هایی از قرآن، رحل، کتاب های مذهبی و جانماز می باشد. گنبد اصلی مسجد آل هانا لنکاوی طلاکاری شده و چندین گنبد هلو رنگ کوچکتر اطراف آن برای بازدید وجود دارد. با تور لنکاوی می‌توانید به بازدید جاذبه‌هایی بروید که بسیار زیبا و جذاب هستند.

در اطراف مسجد بسیاری از مغازه های معاف از مالیات قرار گرفته و امکان خرید مناسب را برای گردشگران فراهم کرده همچنین چندین رستوران حلال با غذا های لذیذ در نزدیکی این مسجد قرار گرفته است. از جاذبه‌های لنکاوی که در اطراف آل هانا قرار گرفته و با پیاده روی کوتاه در دسترس است می توان به پارک چاگوم، میدان عقاب لنکاوی و اسکله کواه اشاره کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد