وبلاگ کالارنا

وبلاگ فروشگاه کالارنا

وبلاگ کالارنا

وبلاگ فروشگاه کالارنا

اگر دوست دارید بیشتر از کولوسئوم بدانید این مقاله را بخوانید

اگر در مورد بنای کولوسئوم کنجکاو هستید در ادامه برایتان از شگفتی های این بنا خواهیم گف و اینکه چرا کولوسئوم اینقدر مهم است و جالبتوجه گردشگران از سراسر جهان قرار گرفته است.  نام اصلی کولوسئوم، آمفی تئاتر فلاویان بوده که اون رو از امپراطور سلسله‌ی فلاویان گرفته هست.
کولوسئوم ساختمانی بیضی شکل هست. طول اون ۱۸۹ متر، عرض ۱۵۶ متر و دارای ارتفاع ۴۸ متر هست. مساحت بیضی پایهاوننیز چیزی حدود بیست و چهار هزار متر مربع هست.
کولوسئوم بزرگترین آمفی تئاتر در دنیهست و در حال حاضر در حال مرمت و بازسازی هست.
در زیر بنای کولوسئوم زیرزمینی به نام هیپوجئو وجود داشته هست که دراونشبکه‌ای از تونل‌ها و چندین آغل برای حیوانات طراحی شده هست. هشتاد کانال عمودی در اینجا نیز برای دسترسی سریع به میدان وجود داشته هست.
این بنا دارای هشتاد ورودی هست و ظرفیت پنجاه هزار جمعیت رو در خود داشته هست.
در این میدان سی و شش در به عنوان تله برای برنامه‌ها و جلوه‌های ویژه طراحی شده هست.
‌تمام افراد رومی می‌توانستند به صورت رایگان برای تماشای برنامه‌ها به اینجا بیایند. در زمان برنامه به تماشاچی‌ها غذا و خوراکی داده می‌شد.
برخی مسابقات در اینجا به صد روز نیز کشیده می شد.
کولوسئوم میدانی برای به نمایش گذاشتن مسابقات گلادیاتورها، جنگ با حیوانات، نبردهای مشهور، اعدام با رهاسازی حیوان‌های وحشی و نمایش‌های درام بوده هست.
آخرین نبردهای گلادیاتورها به سال ۴۳۵ میلادی و همچنین آخرین شکار حیوان‌ها به سال ۵۲۳ میلادی بازمی‌گردد. این توقف به دلیل هزینه‌های بالا برای فراهم کردن و نگهداری حیوانات و گلادیاتورها بوده هست.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد