وبلاگ کالارنا

وبلاگ فروشگاه کالارنا

وبلاگ کالارنا

وبلاگ فروشگاه کالارنا

پیتزای اصل در ناپل ایتالیا

ناپل در ایتالیا زادگاه پیتزا می باشد که 300 سال پیش از میلاد، یک مورخ رومی به نام Marcus Porcius Cato در کتاب خود نوشت: گردی پهنی از خمیر که با روغن زیتون، سبزی و عسل پوشیده  می شود و روی سنگ پخته می‌شود" این نشان می‌دهد که رومی‌ها به پیتزا علاقه‌ مند بودند و آن را با فرهنگ غذایی خود سازگار نموده بودند چرا که روغن زیتون در روم بسیار معمول می باشد.
  
علی‌رقم اینکه برخی  معتقد هستند پیتزا از روم به جنوب ایتالیا راه یافت و تا مدت‌ها آن را غذای فقیران می شمردند، برخی نیز عنوان می کردند که این غذا  بسیار خوشمزه قدمتی نسبتاً زیاد  دارد .
باستان شناسان در حین حفاری‌های خود در شهر پومپی در ایتالیا به بقایای مغازه‌هایی برخوردند که نشان دهنده شباهت این مغازه ها با پیتزافروشی‌های امروزی می باشند . البته پیتزا در آن زمان به شکل امروزی نبوده و فقط شامل نان مسطح گردی بود که با آرد عمل می آمد و همراه ادویه و روغن پخته می‌شد.
در آن زمان گوجه فرنگی در اروپا ناشناخته است و شیر گاومیش هندی که از آن برای تهیه پنیر مازارلا (پنیر پیتزا) استفاده می گردید ، برای اهالی کامپانیا در ناپل هنوز مفهومی نداشت.
گوجه فرنگی برای اولین بار در قرن شانزدهم وارد اروپا گردید اما در ابتدا آن را میوه‌ای سمی  تلقی می کردند تا اینکه در اواخر قرن هجدهم مردم فقیرنشین ناپل از آن به عنوان ماده اصلی در نان های پیتزا خود استفاده کردند. این نان‌های پیتزایی به زودی توجه جهانگردان را به خود جلب نمودو آن ها را به مناطق فقیرنشین ناپل کشاند پیتزای مدرن در شکل امروزی در سال 1889 یک آشپز درباری به نام رافائل اسپوزیتو پخته شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد