وبلاگ کالارنا

وبلاگ فروشگاه کالارنا

وبلاگ کالارنا

وبلاگ فروشگاه کالارنا

سوغاتی های روسیه برای خرید

این کشور یکی از کشورهای پهناور جهان و همسایه دریایی ایران می باشد، نیمی از روسیه  در آسیا و نیم دیگر آن در اروپا قرار دارد . یکی از بهترین جاذبه های هر سفر ی خرید سوغاتی می باشد که دراین مقاله به معرفی برخی از آنها پرداخته ایم .

 عروسک ماتروشکای روسی

 این عروسک‌ها مجموعه‌ای از دخترانی هستند که لباس گلدار رنگی پوشیده اند و همه  این عروسک ها به یک شکل هستند و اندازه های مختلفی دارند و می توانند در داخل همدیگر قرار بگیرند و بیشتر شبیه به مجسمه های تو خالی هستند .  این نحوه چیدمان جذابیت خاصی برای این عروسک‌ها  افزوده است و  حدود قرن ۱۹ میلادی این عروسک‌ ها جایگاه خوبی کسب کردند و به‌عنوان هدیه و نماد روسیه شناخته شده هستند. ساخت دختران چوبی لپ قرمزی یکی از صنایع‌دستی سنتی روسیه بوده  و امروز نیز هنرمندان معاصر این هنر را به اشکال دیگر به این کار ادامه می دهند.

خرید کهربا در روسیه
russian amber یا کهربا از  صمغ درختان به وجود می آید و  این صمغ ها با قرار گرفتن در آب به مدت طولانی به کهربا تبدیل می شوند و  طبق تحقیقات نمونه‌های قدیمی این سنگ ارزشمند، تصویری از گذشته زمین را در اختیار محققین می‌گذارد با حشرات، گیاهان و … که در دام این صمغ‌ها افتاده‌اند و به‌راحتی در داخل سنگ‌ها دیده می‌شوند. رنگ این سنگ زیبا نارنجی طلایی می باشد که زیبایی خاصی  دارد. بر طبق اعتقادات مردم روسیه کهرباها باعث دفع انرژی منفی می شوند و در کنار آن می توان آن را یک وسیله تزئینی  در نظر گرفت .  برای تجربه یک شفر اروپایی با  تور اروپا  همراه شوید .

روسری و شال روسی
روسری  همزمان با ورود مسیحیت در کشور روسیه،  مورد استفاده قرار می گرفته و  کلمه شال هم پس از روسری از زبان فارسی گرفته شده است  و در روسیه به وجود آمد و به معنای روسری بزرگ که بر روی آن طرح‌هایی از ترکیب عکس شرقی و سنتی دیده می‌شد.  یکی از مشهورترین شهرهای تولید روسری در روسیه شهر پاولوفسکی پاساد می باشد . ویژگی روسری‌های این شهر زمینه‌ی سورمه‌ای یا سیاه با گل‌هایی به رنگ‌های روشن می باشد .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد